top of page

15.000 μόνιμοι διορισμοί επαναφέρουν την εκπαίδευση στην κανονικότητα

 11 Ιανουαρίου 2019

Η κυρία Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, βουλευτής Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ, τοποθετήθηκε με αφορμή το νέο τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών και εξέδωσε το ακόλουθο Δελτίο Τύπου.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

  • 15.000 μόνιμοι διορισμοί επαναφέρουν την εκπαίδευση στην κανονικότητα

  • Στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για το νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Μετά από έναν ευρύτατο διάλογο με το Υπουργείο, τις τοπικές κοινωνίες και την ακαδημαϊκή κοινότητα και μια πολύμηνη μάχη με αντικρουόμενα συμφέροντα, λογικές και συχνά καθαρά τοπικιστικές προσεγγίσεις, ανάμεσα σε  πέντε νομούς,  η επίμονη και κοπιαστική στάση μας απέδωσε 5 ισχυρά πανεπιστημιακά τμήματα στην Καρδίτσα, από τα 32 τμήματα του νέου πανεπιστημίου, πενταπλασιάζοντας τη δύναμή του και αυξάνοντας με γεωμετρική πρόοδο τα οφέλη για τους φοιτητές που θα το παρακολουθούν, την τοπική οικονομία και την παραγωγική ανασυγκρότηση του νομού μας.

 

Οι διεκδικήσεις μας για το νομό δε θα σταματήσουν ποτέ. Προσπαθούμε να τοποθετήσουμε σε στέρεες βάσεις τα νέα τμήματα και να τα ισχυροποιήσουμε με καινοτόμα ινστιτούτα καθώς και αρκετά ΚΕΕ που θα ακολουθήσουν και θα συμβάλλουν άμεσα στην τοπική ανάπτυξη.  

 

Οι προτάσεις που ενσωμάτωσε το νομοσχέδιο στηρίχτηκαν σε ομόφωνες αποφάσεις των Συγκλήτων. Οι σπουδαστές θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στα ΤΕΙ και εάν το επιθυμούν θα προχωρήσουν στον κύκλο σπουδών των ΑΕΙ. Για αυτό το λόγο τα τμήματα ΤΕΙ θα λειτουργούν μεταβατικά, αλλά κανονικά, στις πόλεις που εδρεύουν μέχρι το 2024 και την αποφοίτηση και των φοιτητών που θα εισαχθούν σε αυτά με τις πανελλήνιες  του 2018-2019.

 

 Στο ίδιο νομοσχέδιο κατοχυρώνεται ένα νέο σύστημα διορισμού 15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών. Η εμβληματική τροπολογία που εισάγεται μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας και κρίσης επαναφέρει την κανονικότητα και αναδεικνύει την κοινωνική ευαισθησία της κυβέρνησής μας. Είναι μία πολιτική επιλογή για τον εκδημοκρατισμό της πρόσβασης στο δημόσιο με αξιοκρατικά κριτήρια. Εξασφαλίζει τη δυνατότητα μόνιμων διορισμών εκεί που υπήρχε μεγάλη ανάγκη. Από το 2015, επαναφέραμε και επαναπροσλάβαμε τους υπό διαθεσιμότητα 2.000 εκπαιδευτικούς, 450 από διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, 150 από δικαστικές αποφάσεις και 600 εκπαιδευτικούς άμεσα, από δικαστικές αποφάσεις του ΑΣΕΠ, αποκαθιστώντας με θάρρος και πνεύμα δικαιοσύνης κατάφορες αδικίες ετών.

 

ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ;

 

Οι μόνιμοι, 4.500 διορισμοί, ξεκινούν το 2019 από την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς αποτελεί έναν πολύπαθο κλάδο, του οποίου οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είναι μόνο 3.500, εδώ και 20 χρόνια. Οι ανάγκες είναι πολύ μεγάλες, διότι ενώ έχουμε μείωση του μαθητικού πληθυσμού στη γενική εκπαίδευση, έχουμε πολύ μεγάλη αύξηση των παιδιών που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα ενώ το  2014-2015 είχαμε 60.000 μαθητές στην ειδική αγωγή,  έχουμε  90.000 στην παρούσα χρονιά. Παράλληλα από το σύνολο των 30.000 αναπληρωτών, οι 16.000 αφορούν στην ειδική αγωγή.

 

Το 2020 θα διοριστούν στη γενική παιδεία 5.250 εκπαιδευτικοί και άλλοι 5.250 το 2021.

Μέχρι τώρα ο αριθμός των εκπαιδευτικών που έχουν κάνει έστω και έναν μήνα ως αναπληρωτές είναι 35.000. Οι αιτήσεις που αναμένουμε είναι 150.000. Κατά συνέπεια καλούμαστε να ορίσουμε ένα σύστημα διορισμού που να κρατά την ισορροπία ανάμεσα στην προϋπηρεσία και τα επιστημονικά κριτήρια.

ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ;

Υπάρχει απόφαση του ΣΤΕ για ενιαίους πίνακες και ενιαία κριτήρια διορισμών και αυτή θα ακολουθήσουμε. Υπάρχει και η ερμηνεία του συντάγματος που προβλέπει ειδικά για τους εκπαιδευτικούς ότι η προϋπηρεσία πρέπει να έχει την ίδια βαρύτητα με τα ακαδημαϊκά κριτήρια.

Προστατεύουμε την ισότιμη πρόσβαση στην εργασία για όλους τους Έλληνες πολίτες. Το σύστημα μόνιμων διορισμών που σχεδιάζουμε δεν επαναφέρει την επετηρίδα ή το ΑΣΕΠ. Επιδιώκουμε την ποιοτική ανανέωση του εκπαιδευτικού δυναμικού και όχι την κατάκτηση μιας δημόσιας θέσης με τη σειρά ή διαγωνισμούς που τεκμηριωμένα έχουν αποτύχει. Θεωρούμε ότι και οι νεότεροι εκπαιδευτικοί πρέπει να μπουν στον πίνακα και να πάρουν τη σειρά τους. Ειδικά μια νέα γενιά που είδε το μέλλον της να καταστρέφεται αυτά τα 10 χρόνια, δικαιούται ισότιμη αντιμετώπιση και προοπτική.

Ασφαλώς πρέπει να υπάρχει σύστημα δικαίου για τους αναπληρωτές που σήκωσαν το βάρος όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και για τους νέους εκπαιδευτικούς. Το νέο σύστημα δεν έχει οροφή, χτίζεται. Ο καθένας θα μπορεί να συμπληρώσει κριτήρια και να διεκδικήσει μονιμότητα. 

Εμείς σεβόμαστε την προϋπηρεσία και αναγνωρίζουμε μέχρι 120 μήνες, δηλαδή 12 - 15 χρόνια προϋπηρεσίας, παρά το γεγονός ότι εκπαιδευτικοί που ζήτησαν ιδιωτική νομική γνωμοδότηση έλαβαν  ως απάντηση ότι η προϋπηρεσία που μπορεί να αναγνωριστεί δεν μπορεί να ξεπερνά τους 84 μήνες. Ο κάθε μήνας προϋπηρεσίας θα μετράει ως ένα μόριο.

Μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας και μηδενικών μόνιμων προσλήψεων και ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή, θα υπάρχουν κανονικά ενιαίοι πίνακες και μοριοδότηση που θα ισχύουν σε κάθε περίπτωση για δύο χρόνια. Καλύπτουμε επιτακτικές ανάγκες με δίκαιο και αντικειμενικό τρόπο.

Με 120 μόρια αξιολογούνται και τα ακαδημαϊκά κριτήρια που μπορεί να συγκεντρώσει ένας εκπαιδευτικός από το βαθμό πτυχίου, μεταπτυχιακό, διδακτορικό, δεύτερο πτυχίο και επιμορφώσεις. Το σύστημα που προτείνουμε αποτελεί μια ισορροπημένη προσπάθεια, για να τιμήσει τους ανθρώπους που στήριξαν το δημόσιο σχολείο από τη θέση του αναπληρωτή, ενώ δίνει και μία προοπτική στη νεότερη γενιά που έχει αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.

Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει αλλάξει το προφίλ των αποφοίτων μας από τα Πανεπιστήμια. Πάρα πολλοί, κυρίως νέοι έχουν επιδιώξει ένα αναβαθμισμένο προφίλ με μεταπτυχιακά, διδακτορικά, δεύτερα πτυχία, ξένες γλώσσες. Αυτά δεν μπορούμε να μην τα συνυπολογίζουμε. Εμείς επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε τους αναπληρωτές όσο γίνεται καλύτερα και πιο νόμιμα γίνεται αλλά, να δώσουμε τη δυνατότητα μιας πόρτας στην εκπαίδευση για τη νέα γενιά, τα παιδιά μας, να εμπλακούν είτε ως μόνιμοι, όσοι έχουν τα μόρια, είτε ως αναπληρωτές, γιατί θα είναι ενιαίοι οι πίνακες. Το σύνολο των μόνιμων και των αναπληρωτών τα επόμενα χρόνια θα είναι το ίδιο, όπως και σήμερα. Δεν θα γίνουν απολύσεις. Έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια και πιστώσεις για όλες τις θέσεις που ισχύουν και σήμερα.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

Ισορροπούμε τα κοινωνικά με τα ακαδημαϊκά κριτήρια. Στηρίζουμε την πολυτεκνία δίνοντας 3 μόρια για κάθε παιδί. Το κράτος είναι αλληλέγγυο με τους εκπαιδευτικούς ειδικών κατηγοριών. Μοριοδοτείται η έκπτωση της ικανότητας από 50% και πάνω, ανάλογα με το είδος και το βαθμό που εμφανίζεται. Παρά τις δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες νομοθετούμε το υπουργείο επεξεργάζεται όλες τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί με μεγάλη προσοχή, ώστε να ορίσουμε ένα σύστημα όσο το δυνατόν πιο δίκαιο.

Η κυβέρνηση της κοινωνικής πλειοψηφίας, θέλει να λύσει τώρα και όχι αύριο, ούτε και σε ένα ιδανικό περιβάλλον τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σε μεγάλες κοινωνικές ομάδες, εδώ και δεκαετίες. Ξεκινούμε με τα πλέον επείγοντα και οικοδομούμε ένα σταθερό πλαίσιο, μέσα στο οποίο η παιδεία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα.

Τελευταία Νέα
bottom of page