Η λειτουργία των βιβλιοθηκών στα σχολεία μέτρο της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας

26 Ιουνίου 2017

Η κυρία  Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, βουλευτής Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση στην Ολομέλεια της Βουλής με θέμα: "Ο Θεσμός και η Λειτουργία των Σχολικών Βιβλιοθηκών" και εξέδωσε το ακόλουθο Δελτίο Τύπου.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η λειτουργία των βιβλιοθηκών στα σχολεία μέτρο της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Αυτό είναι το μήνυμα που αναδείχθηκε από την Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Χρυσούλας Κατσαβριά – Σιωροπούλου στη Βουλή, προς τον υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, με θέμα "Ο Θεσμός και η Λειτουργία των Σχολικών Βιβλιοθηκών".

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναπτύσσοντας την Ερώτησή της, ανέφερε πως «η πρόσβαση στη γνώση, στο κατάλληλο βιβλίο και στο κατάλληλο διδακτικό προσωπικό αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε παιδί. Οι σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις τοποθετούν τη βιβλιοθήκη γενικά, αλλά και τη Σχολική Βιβλιοθήκη ειδικότερα, στην κορυφή της ερευνητικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αν επιθυμούμε να εξασφαλίσουμε στη νεολαία μας ένα σύγχρονο, ανοιχτό, απελευθερωτικό, δημοκρατικό δημόσιο σχολείο, με ίσες μορφωτικές ευκαιρίες για όλα τα παιδιά, η Σχολική Βιβλιοθήκη είναι εκείνη που μπορεί να αναλάβει αυτόν τον πολυδιάστατο ρόλο. Οποιοδήποτε εκπαιδευτικό σύστημα που επιδιώκει τη μεταρρύθμιση της σχολικής εκπαίδευσης και τη σύνδεση με νέες διδακτικές και μαθητικές προσεγγίσεις, είναι καταδικασμένο να αποτύχει αν δεν υποστηρίζεται από ένα καλό δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών» και τόνισε χαρακτηριστικά, ότι: «Στην περίπτωση των Σχολικών Βιβλιοθηκών καθρεφτίζονται οι παθογένειες της ελληνικής μεταπολιτευτικής κοινωνίας με τραγικές ελλείψεις και ημιτελείς προσπάθειες, ερασιτεχνισμούς και αστοχίες, απουσία προγράμματος και παρά τις όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις, απουσία οργανωμένης και αδιάλειπτης λειτουργίας και σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση την προηγούμενη δεκαετία δημιουργήθηκε ένας μεγάλος αριθμός Σχολικών Βιβλιοθηκών, επτακόσιες πενήντα επτά, σε όλη την Ελλάδα, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, με ένα φιλόδοξο σχέδιο που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση. Το πρόγραμμα λειτούργησε υποδειγματικά, με πλήθος δράσεων και ενεργειών, που έφεραν τα βιβλία κοντά στους νέους. Τα χρόνια της κρίσης ο θεσμός απαξιώθηκε και οι επτακόσιες πενήντα επτά βιβλιοθήκες αφέθηκαν στην τύχη τους. Οι περισσότερες είναι κλειδωμένες ή υπολειτουργούν, ενώ η πολιτεία έπαψε να ενδιαφέρεται για τη συντήρηση και την ανανέωσή τους, προκειμένου να εξοικονομηθούν θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, αφού το προσωπικό που είχε εκπαιδευτεί επέστρεψε στη θέση του».

Στην ερώτηση ποια θα είναι η θέση της Σχολικής Βιβλιοθήκης στο νέο σχολείο, πως θα στελεχωθούν, πως θα δικτυωθούν μεταξύ τους και τι θα γίνει με τις 757 Σχολικές Βιβλιοθήκες, ο υπουργός Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου αναγνώρισε το ειλικρινές ενδιαφέρον της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ,  λέγοντας ότι: «Χαίρομαι που η κ. Κατσαβριά με μια απίστευτη συστηματικότητα θέλει να μας θυμίζει αυτόν τον θεμελιώδη θεσμό, όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στην κοινωνία. Έχετε δίκιο. Οι βιβλιοθήκες τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί μια ιδιόμορφη απαξίωση, όταν την ίδια στιγμή ο χώρος των βιβλιοθηκών έχει δείξει απίστευτα σημεία ανάκαμψης. Δηλαδή, ας αρχίσουμε από την Εθνική Βιβλιοθήκη, που τώρα είναι  στους νέους χώρους, ας αρχίσουμε από τη βράβευση της Βιβλιοθήκης στη Βέροια από το Bill Gates Foundation κλπ.». Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον πλούσιο και γόνιμο διάλογο που διεξάγεται για τη μορφή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία της σύγχρονης βιβλιοθήκης. Συμφώνησε επίσης με το σύνολο των διαπιστώσεων και των προτάσεων της κ. Κατσαβριά προχωρώντας μάλιστα στη διάκριση ανάμεσα στη γνώση και την πληροφορία και φυσικά στον τρόπο που αυτές πρέπει να είναι προσβάσιμες.

Τέλος, τόσο ο υπουργός όσο και η κ. Κατσαβριά, αναγνώρισαν το ρόλο των βιβλιοθηκονόμων και των εκπαιδευτικών όχι μόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στην ανάπτυξη των Σχολικών Βιβλιοθηκών, ως ένα χρήσιμο και αποτελεσματικό μέσο έτσι ώστε αυτές να μετατραπούν σε ζωντανούς χώρους γνώσης, δημιουργίας και πολιτισμού για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, αλλά και την ευρύτερη τοπική κοινωνία, λειτουργώντας ως χώροι ανοιχτής πρόσβασης και επικοινωνίας.

Τελευταία Νέα
Please reload

Κοινωνικά Δίκτυα
Τελευταία Βίντεο

© 2016 Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου