Ιδρύεται το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
26 Φεβρουαρίου 2018
Η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, τοποθετήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής σχετικά με το Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: "Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις" και εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο τύπου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Νέα εποχή στον τρόπο με τον οποίο ασκείται η εκπαιδευτική πολιτική
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου τοποθετήθηκε στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής καθώς και στη ρύθμιση άλλων θεμάτων αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας.
Η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής οφείλεται στη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά και αποτελεί πρωτοβουλία η οποία ανταποκρίνεται όχι μόνο στις αυστηρά ακαδημαϊκές ανάγκες αλλά και στην ανάγκη της προσαρμογής της ανώτατης εκπαίδευσης στο νέο οικονομικό υπόδειγμα που θεμελιώνουμε στη χώρα.
Παράλληλα, ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν στην ίδρυση Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, την ίδρυση σχολικών μονάδων στα καταστήματα κράτησης, τη 14χρονη εκπαίδευση, και τη μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στις Πανελλαδικές στα τέσσερα μαθήματα. Επίσης, ο κ. Γαβρόγλου δεσμεύτηκε για την επίλυση του προβλήματος των μετεγγραφών των αδελφών φοιτητών.
Η κ. Κατσαβριά στην τοποθέτησή της, χαιρέτισε την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, εκφράζοντας τη βεβαιότητά της ότι «θα συμβάλει στην επίτευξη οικονομιών κλίμακας, γεγονός που θα έχει ευεργετικές συνέπειες τόσο στην ορθολογική αξιοποίηση των πόρων που διατίθενται όσο και στην αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών που θα παρέχονται», καθώς «το νέο Πανεπιστήμιο έχει ήδη στη διάθεσή του το απαραίτητο Διδακτικό και Διοικητικό προσωπικό, τις αναγκαίες υλικοτεχνικές υποδομές, καθώς και τη δέσμευση του πρωθυπουργού και του υπουργού Παιδείας τόσο για την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης όσο και του θεσμικού πλαισίου για την εύρυθμη λειτουργία του». Υπογράμμισε επίσης, «το γεγονός ότι οι παλιοί και οι τωρινοί φοιτητές, διασφαλίζονται πλήρως τόσο ως προς τα ακαδημαϊκά τους προσόντα όσο και ως προς τα επαγγελματικά τους δικαιώματα».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας της, αναφέρθηκε «στο τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Λάρισας, με έδρα την Καρδίτσα, το οποίο με το παρόν νομοσχέδιο εντάσσεται στη σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του ΤΕΙ Θεσσαλίας. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της απόφασης του υπουργείου Παιδείας για την παραμονή του στην Καρδίτσα μετά την ταλαιπωρία που προκάλεσε το Σχέδιο Αθηνά σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα της Θεσσαλίας. Η αδικία επιτέλους αποκαταστάθηκε και το Τμήμα αυτό συνεχίζει απρόσκοπτα να συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της περιοχής».
Ως προς την ίδρυση Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την εισαγωγή των διετών προγραμμάτων σπουδών από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι έρχονται να αναβαθμίσουν συνολικά την επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας.
Η κ. Κατσαβριά υπογράμμισε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «αποτελεί συνέχεια των μεγάλων μεταρρυθμιστικών τομών που έχουμε επιχειρήσει τα τελευταία τρία χρόνια, εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να ασκείται η εκπαιδευτική πολιτική. Σεβασμός στα ακαδημαϊκά κριτήρια, ευελιξία, καινοτομία, δημοκρατική ευαισθησία, προσήλωση στο δημόσιο συμφέρον και το κοινωνικό όφελος είναι τα χαρακτηριστικά αυτής της πολιτικής. Μάλιστα, φιλοδοξούμε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας να αποτελέσει πρότυπο για παρόμοιες συνέργειες ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, προκειμένου να διαμορφωθεί εκείνη η κρίσιμη ακαδημαϊκή μάζα που θα επιτρέψει στην ανώτατη εκπαίδευση να γίνει κινητήριος μοχλός της κοινωνίας και της ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο αυτό αποκτά νόημα και περιεχόμενο ο διάλογος για τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την οικονομία. Η οικονομία της γνώσης και της καινοτομίας είναι, πράγματι, εκείνη που μπορεί να προσφέρει δυνατότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας, καλά αμειβόμενης απασχόλησης και προοπτικές βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης. Με δεδομένο μάλιστα τον τεράστιο αριθμό πτυχιούχων που διαθέτει η χώρα μας, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η οικονομία της γνώσης ταιριάζει στην ελληνική κοινωνία.
Αλλά σε αυτό το σημείο, οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος της υποταγής της εκπαίδευσης στην οικονομία της αγοράς. Πρόκειται για έναν κίνδυνο ανάλογο με αυτόν της υποταγής της πολιτικής στην οικονομία, τις ολέθριες συνέπειες της οποίας βιώνουμε στις μέρες μας, και μάλιστα σε παγκοσμιοποιημένο επίπεδο. Και για να είμαστε ακριβέστεροι, όταν μιλάμε για οικονομία σε αυτό το επίπεδο, στην ουσία εννοούμε τα μεγάλα συμφέροντα που την ιδιοποιούνται και προκαλούν τεράστιες ανισότητες μέσα στις ίδιες τις κοινωνίες και ανάμεσα στις χώρες, φτώχεια, αποκλεισμούς και αδυσώπητες συγκρούσεις. Επομένως, το ζητούμενο είναι η εκπαίδευση να συμβάλει στη δίκαιη οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική απελευθέρωση, την υψηλή προσωπική συγκρότηση και την καλλιέργεια της αλληλεγγύης και των ανθρωπιστικών αξιών».