top of page

Ενημέρωση των Μελών της Επιτροπής από τον Πρόεδρό της, κ. Αλέξανδρο Τριανταφυλλίδη, για τη συμμετοχή του στο Τακτικό Συνέδριο Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων και Αδελφοτήτων Ιταλίας και τις συναντήσεις του με την Ελληνική Ομογένεια στη Νάπολη και Παιδεία Ομογενών

26 Ιανουαρίου 2016

Η κυρία  Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, βουλευτής Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ, τοποθετήθηκε στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς, υπό την προεδρία του κ. Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, με θέματα ημερήσιας διάταξης: 1. Ενημέρωση των Μελών της Επιτροπής από τον Πρόεδρό της, κ. Αλέξανδρο Τριανταφυλλίδη, για τη συμμετοχή του στο Τακτικό Συνέδριο Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων και Αδελφοτήτων Ιταλίας και τις συναντήσεις του με την Ελληνική Ομογένεια στη Νάπολη, 2. Παιδεία Ομογενών.

Κύριοι συνάδελφοι, εκλεκτοί προσκεκλημένοι, σας καλωσορίζω και εγώ στη σημερινή μας Επιτροπή και για άλλη μια φορά θέλω να εκφράσω τη χαρά μου που συμμετέχω σ' αυτή την Επιτροπή και να σας ευχαριστήσω για την εξαιρετική ενημέρωση που μας κάνατε.

Η αναγνώριση της γλώσσας και της κουλτούρας των μεταναστών, είτε οικονομικών είτε προσφύγων, αποτελεί ένα βασικό δημοκρατικό στοιχείο αναγνώρισης αλλά και σεβασμού και αποδοχής του διαφορετικού σε μια πλουραλιστική κοινωνία.

Η εξέλιξη της προσωπικότητας του μαθητή και η κοινωνικοποίησή του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις άμεσες ή έμμεσες επιδράσεις που δέχεται από το γενικότερο περιβάλλον του.

Μ’ αυτό το σκεπτικό, η ελληνική πολιτεία έχει υποχρέωση να βοηθήσει τα ελληνόπαιδα της διασποράς να διατηρήσουν τα ιδιαίτερα εκείνα χαρακτηριστικά που συνδέουν με την πατρίδα.

Το σχολείο πρέπει και μπορεί να ενθαρρύνει τους μαθητές να καλλιεργούν και να μιλούν τη γλώσσα τους, να μιλούν για την ιστορία, τον πολιτισμό, τους τρόπους ζωής και τα έθιμά τους, αλλά και να ενθαρρύνει την ένταξή τους στην πατρίδα εάν και όποτε το αποφασίσουν.

Η ίδρυση και λειτουργία του Ινστιτούτου Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης αποτελεί, ασφαλώς, ένα σημαντικό γεγονός που αναμένεται να συμβάλει στον καλύτερο προγραμματισμό των δράσεων που απαιτούνται.

Θα χρειαστεί, όμως, να ενεργοποιηθούν κι άλλες διατάξεις του ίδιου νόμου, με τις οποίες προβλέπεται η λειτουργία συμβουλίων γονέων στην ομογένεια, η ανάθεση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε ομογενείς και αλλοδαπούς εκπαιδευτικούς.

Συνεπώς, σκοπός και στόχος της λειτουργίας του ελληνικού σχολείου θα πρέπει να είναι η αναγέννηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.

Έτσι, προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να εκπαιδευτούν ομογενείς δάσκαλοι για να αναλάβουν το ρόλο επιμορφωτή στους τοπικούς δασκάλους, να χορηγούνται βάσει προγράμματος τα βιβλία και άλλα διδακτικά μέσα από την αρχή του σχολικού έτους, να πυκνώσουν οι επαφές των παιδιών με την Ελλάδα, με τις αδελφοποιήσεις σχολείων και να φιλοξενούνται παιδιά σε περισσότερους Δήμους και Κοινότητες της Ελλάδας.

Να βρεθεί τρόπος ώστε να χορηγείται σταθερό βοήθημα στους εκπαιδευτικούς και να καλύπτονται τα έξοδα λειτουργίας των τάξεων της ελληνικής γλώσσας, σύμφωνα με τον νόμο 2413/1996, άρθρο 4 και άρθρο 30.

Να επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί των σχολείων με σεμινάρια που θα πραγματοποιούν αποσπασμένοι από την Ελλάδα εκπαιδευτικοί.

Να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο η δορυφορική εγκατάσταση κρατικού ελληνικού τηλεοπτικού σταθμού στο σχολείο για ν’ ακούν οι μαθητές ζωντανή την ελληνική γλώσσα.

Να αποστέλλονται ελληνικές εφημερίδες στα σχολεία, αλλά και βιβλία, ώστε να ανανεώνονται οι Βιβλιοθήκες τους με τη βοήθεια του Υπουργείου Παιδείας και της Γραμματείας Τύπου και με την προσπάθεια, παράλληλα, να οργανωθούν Βιβλιοθήκες σε κάθε ελληνικό σχολείο του εξωτερικού.

Να ενεργοποιηθούν και να ενθαρρυνθούν Σύλλογοι των Ελλήνων της διασποράς, ώστε να διοργανώνονται πολλές πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στο σχολείο, την πόλη και την περιοχή τους.

Θα μπορούσε να δημιουργηθεί δέσμη εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας, από Μουσεία, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς, ταινίες, εκθέσεις βιβλίου, μουσικοθεατρικές παραστάσεις, θέατρο σκιών κ.λπ. που θα προτείνονται στην ομογένεια, ώστε να μπορούν να επιλέξουν κάθε φορά τη δράση που μπορούν και θέλουν να υλοποιήσουν, με τη στήριξη πάντα του Υπουργείου Παιδείας και γιατί όχι και του Υπουργείου Πολιτισμού.

Να οργανωθούν τάξεις για τους γονείς, μια πρόταση που θα δουλέψει προς όφελος των μαθητών.

Έλληνες μαθητές των σχολείων του εξωτερικού να παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα Βουλή των Εφήβων με εκπροσώπηση ενός μαθητή στην Ολομέλεια της Βουλής.

 

Με αυτό τον τρόπο τα σχολεία που λειτουργούν στο εξωτερικό θα μπορούν να αναδειχτούν σε μορφωτικά  εκπαιδευτικά κέντρα για την ισότιμη ανάπτυξη των δύο γλωσσών και των δύο πολιτισμών τόσο της Ελλάδας όσο και του κράτους που φιλοξενεί το ελληνικό σχολείο.

 

Σας ευχαριστώ.

Τελευταία Νέα
bottom of page