top of page

Σ/Ν Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: "Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις."

31 Αυγούστου 2016

Η κυρία  Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, βουλευτής Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής στο Σ/Ν Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: "Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις."

Τελευταία Νέα

Κυρία και κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

σήμερα καλούμαστε να ψηφίσουμε ένα νομοσχέδιο που αποτελεί το πρώτο βήμα για την αναμόρφωση και τη συνολική αναβάθμιση του βασικού πυλώνα της δημοκρατίας μας, που είναι η παιδεία.

Σας καλώ, κύριε Υπουργέ, να επιταχύνετε τη διαδικασία, να έρθουν σύντομα και τα άλλα νομοσχέδια, γιατί, όπως αποδεικνύεται, και άποψη έχετε και σωστές θέσεις.

Καλωσορίζουμε αυτό το σχέδιο νόμου, που βάζει σε τάξη πολλά ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση με έναν τρόπο ουσιαστικό και πάνω απ’ όλα αναγκαίο και δίνει λύσεις σε επείγοντα θέματα.

Θεωρώ εύλογη την αντίδραση όλων εκείνων που θίγονται τα συμφέροντά τους και το καθεστώς που έχουν επιβάλει εδώ και πάρα πολλά χρόνια στον τόπο μας. Εύλογη είναι και η αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας γιατί το κόμμα της Δεξιάς αποτελεί τη μήτρα όλων όσων βιώνουμε καθημερινά στην εκπαίδευσή μας και όχι μόνο.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το συζητούμενο νομοσχέδιο αποτελεί μια αναγκαία και αυτόνομη νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία όχι μόνο δεν αντιστρατεύεται τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο, αλλά αντίθετα τον εμπλουτίζει, καθώς είτε επιλύει χρόνια προβλήματα είτε θέτει το πλαίσιο για την αντιμετώπιση σύγχρονων και άμεσων προκλήσεων.

Ο επαναπροσδιορισμός της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης των ομογενών μας, η διασπορά της ελληνομάθειας και η προσπάθεια καθιέρωσης δίγλωσσων σχολείων με κύριες γλώσσες την ελληνική και εκείνη της χώρας υποδοχής, μέσα από την επιδίωξη διακρατικών συμφωνιών, πέρα από την αυτονόητη εθνική, πολιτισμική και οικονομική σημασία τους ανταποκρίνεται και στο διαρκές αίτημα των Ελλήνων της διασποράς να ενταχθούν στις κοινωνίες υποδοχής, αλλά και να διατηρήσουν τους γλωσσικούς και τους πολιτισμικούς τους δεσμούς με την πατρίδα.

Ως προς τα διαπολιτισμικά σχολεία, είναι αναμφισβήτητο ότι απαιτείται η προσαρμογή τους στις τρέχουσες συνθήκες με την παράλληλη αξιοποίηση της πολύτιμης εμπειρίας που έχουμε αποκομίσει από το παρελθόν. Με τον τρόπο αυτόν μπορεί να πραγματοποιηθεί η δόμηση των σχέσεων μεταξύ διαφορετικών πολιτισμικών ομάδων με σκοπό την άρση των ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού.

Σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, με τη δημιουργία νησίδων θαλπωρής και γνώσης, επιβεβαιώνεται και ολοκληρώνεται η αλληλεγγύη και ο σεβασμός στις πανανθρώπινες αξίες που επιδεικνύει αποφασιστικά η ελληνική κοινωνία προς τους κατατρεγμένους και τα θύματα του πολέμου.

Σχετικά με την αποκατάσταση του εποπτικού ρόλου του Υπουργείου Παιδείας στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι επιτυγχάνεται η επαναφορά της συνταγματικής νομιμότητας στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων. Χαρακτηριστική είναι η αντίδραση και η αντιμετώπιση της Νέας Δημοκρατίας και των συνοδοιπόρων της για τα ακριβά ιδιωτικά σχολεία, ενώ δεν ακούστηκε φωνή για τα νυχτερινά σχολεία, εκεί που τα παιδιά του λαού μοχθούν καθημερινά και αγωνιούν να μάθουν γράμματα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η προσεκτική μελέτη των ρυθμίσεων του παρόντος νομοσχεδίου αποδεικνύει ότι πρόκειται για ένα συνεκτικό πλαίσιο ώριμων και αναγκαίων αλλαγών στον χώρο της εκπαίδευσης. Οι αλλαγές αυτές έρχονται να προστεθούν σε εκείνες που νομοθετήσαμε τον τελευταίο χρόνο και αποδίδουν ήδη πρωτόγνωρους και εντυπωσιακούς καρπούς.

Το γεγονός ότι και ο πλέον δύσπιστος θα δει το άνοιγμα των σχολείων να συνοδεύεται για πρώτη φορά από την άμεση διάθεση των βιβλίων στους μαθητές και από την έγκαιρη στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό σηματοδοτεί την οριστική ανακοπή της ελεύθερης πτώσης και του κατήφορου της παιδείας μας.

Η χρεοκοπία των νεοφιλελεύθερων επιλογών των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ αναγκάζει τους εισηγητές τους να δίνουν μάχες οπισθοφυλακών, προκειμένου να συγκαλύψουν τα αδιέξοδά τους.

Κυρίως, όμως, αποδεικνύει τις αστείρευτες δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας που δικαιώνεται από τις πολιτικές της επιλογές, υιοθετεί το παράλληλο πρόγραμμα της Κυβέρνησής μας, της Κυβέρνησης της Αριστεράς, και βρίσκει τους δρόμους για την έξοδο από την κρίση. Και μην ξεχνάμε ότι η παιδεία είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης της χώρας. Αυτή τη μάχη θα τη δώσουμε και θα την κερδίσουμε.

bottom of page