top of page
Search

Κουδούνι ή καμπανάκι στο υπουργείο παιδείας;

Writer: Χρυσούλα Κατσαβριά-ΣιωροπούλουΧρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου

Μια νέα σχολική χρονιά αρχίζει σε μια δύσκολη συγκυρία οικονομικής, ενεργειακής και δυστυχώς ακόμα υγειονομικής κρίσης.


Ένα ταξίδι στη γνώση με όνειρα, προσδοκίες, ελπίδες, νέες προκλήσεις και αγωνία για το αύριο που φαίνεται δυσοίωνο.


Με το μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα να μην καλύπτει ούτε το 15νθήμερο, με την αβεβαιότητα για το χειμώνα που έρχεται, με τα καρτέλ των καυσίμων και της ενέργειας να έχουν αυξήσει τα κέρδη τους έως και 500%…. η κυβέρνηση της ΝΔ έχει το θράσος να επαίρεται ότι δήθεν φροντίζει για τα παιδιά.


Το πρώτο κουδούνι είναι σήμερα ένα ισχυρό καμπανάκι για το υπουργείο παιδείας, για όσα δεν έκανε και για όσα εμπόδια βάζει στα όνειρα των παιδιών μας.


Γιατί, ενώ θα έπρεπε να κάνει ότι είναι δυνατόν για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, πάντα προς όφελος όλων των μαθητών, απαξιώνει διαρκώς το δημόσιο σχολείο προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης.


Είναι ένα ισχυρό καμπανάκι στην κ.Κεραμέως και το «άριστο» επιτελείο της, που προβάλλοντας επικοινωνιακά μια εικονική πραγματικότητα για τις δήθεν «μεγάλες» κυβερνητικές παρεμβάσεις τους στην εκπαίδευση, προσπαθούν να μας πείσουν ότι η εκπαίδευση επιστρέφει στην κανονικότητα, ότι τα σχολεία ανοίγουν με περισσότερους εκπαιδευτικούς και …με πολλές καινοτομίες….!


Όμως η πραγματικότητα, οι αριθμοί, και οι αθρόες αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονιών τους διαψεύδουν.


Η σχολική χρονιά αρχίζει χωρίς ουσιαστικά υγειονομικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας.


Τα τμήματα παραμένουν με πάνω από 25 μαθητές και υπονομεύουν εκτός από τη μαθησιακή διαδικασία και την άμυνα απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας!


Θριαμβολογούν για να μας πείσουν ότι βαίνουν «όλα καλώς» κι ας υπάρχει μεγάλος αριθμός κενών στα δημόσια σχολεία και το χειρότερο, ας ξεπερνούν οι ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί το 25% του συνόλου των διδασκόντων…


Κι ας υπάρχουν εκπαιδευτικοί που μετακινούνται όπου και όταν ζητηθεί, για να καλύψουν ανάγκες και να συμπληρώσουν ωράριο σε τρία και περισσότερα σχολεία και κάνουν ό,τι μάθημα χρειάζεται.


Υπάρχει ανάγκη περισσότερων μόνιμων διορισμών για να καλυφθούν τα κενά, ειδικά στην Περιφέρεια της χώρας.


Στην Ειδική Αγωγή, η επέκταση των παροχών για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, σχολικούς νοσηλευτές…) απαιτεί νέες ειδικότητες (κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, σχολικούς νοσηλευτές), που θα ελαφρύνουν στην πράξη τις οικογένειες. Χωρίς ουσιαστική στήριξη η όποια «μεταρρύθμιση» παραμένει προσχηματική.


Ισχυρό καμπανάκι χτυπά επίσης, γιατί ξεκινά η εφαρμογή από φέτος του νέου «διευρυμένου ολοήμερου σχολείου»… χωρίς όμως να έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα κονδύλια, η υλικοτεχνική υποδομή, χωρίς δομημένο παιδαγωγικό πρόγραμμα και με σοβαρές περικοπές στις σχολικές καθαρίστριες.


Ξεκινούν τα σχολεία με ανεπάρκεια αιθουσών για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και ανισότητα των σχολείων της επαρχίας στην διδασκαλία ειδικών μαθημάτων (ξένες γλώσσες, εικαστικά, θεατρολογία, κλπ,).


Ούτε κουβέντα βεβαίως δεν γίνεται για την ανεπαρκή χρηματοδότηση των Δήμων, για τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, για τις συγχωνεύσεις τάξεων και τις καταργήσεις σχολικών μονάδων, για αναβάθμιση σχολικών κτιρίων και ανέγερση νέων σχολικών δομών, ώστε ν’ αντιμετωπιστούν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.


Ούτε κουβέντα για τους επιπρόσθετους ρόλους και τις ευθύνες που επιβαρύνθηκαν οι εκπαιδευτικοί, για να «περάσει» η αξιολόγηση «δια της πλαγίας οδού» και χωρίς αντιδράσεις.


Με το «μπόνους» των μορίων δημιουργούν, παράλληλα με την μισθολογική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, κλίμα διχασμού, κλίμα ανασφάλειας και διαχωρισμού στο δημόσιο σχολείο, σαφώς χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, το αντίθετο μάλιστα.


Το καμπανάκι χτυπά:


-Για τις μεγάλες αυξήσεις, πάνω από 20%, στα σχολικά είδη, την ώρα που ξεκινά και το μαρτύριο των γονιών με τις πληρωμές για εξωσχολικές δραστηριότητες.


-Για τα φετινά vouchers της κυβέρνησης που άφησε φέτος ένα στα τρία παιδιά με πλήρεις αιτήσεις, εκτός βρεφονηπιακών-παιδικών σταθμών, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ Αμεα (84.200) αφού ταλαιπώρησε όλο τον Αύγουστο 500.000 γονείς.


-Για το σχολείο που γίνεται πιο σκληρό και ανταγωνιστικό.


Μια καλοστημένη βιτρίνα που περιλαμβάνει λίγο απ όλα.


Εκπαίδευση για λιγότερους, σχολεία πολλών ταχυτήτων, ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.


-Για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Γ ́Λυκείου από τη νέα σχολική χρονιά, πράγμα που σημαίνει πίεση και ανασφάλεια στους μαθητές σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα .


-Για την επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών, την κατευθυνόμενη από υπουργικές αποφάσεις διδασκαλία, την ανάλωση του εκπαιδευτικού χρόνου σε διεκπεραιωτικές διαδικασίες, την αποδυνάμωση των συλλόγων μέσα στις «καινοτόμες» εξουσιαστικές βαθμίδες (Μέντορες, Ενδοσχολικοί Συντονιστές κα).


Στο Νομό Καρδίτσας, απέχουμε πολύ από το να πανηγυρίζουμε.


Πολλές οι ελλείψεις στον σχολικό εξοπλισμό, στις υποδομές και συνολικά στις σχολικές εγκαταστάσεις αλλά και στη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών μονάδων…


Πολλά τα δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα σχολεία, όπου οι μαθητές θα αντιμετωπίσουν κενά και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα σηκώσουν μεγάλο βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, διανύοντας μακρινές αποστάσεις. Σοβαρές οι ελλείψεις που θα ταλανίσουν την ειδική εκπαίδευση.


Δεκάδες παιδιά -και στο νομό μας- θα μείνουν εκτός βρεφονηπιακών/ παιδικών σταθμών, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ Αμεα, παρά το γεγονός ότι πληρούν όλα τα κριτήρια και έχουν πλήρη φάκελο δικαιολογητικών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση και την πρόσβαση σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης.


Για την καλή σχολική χρονιά, εκτός από ευχές χρειάζονται και πολιτικές που θα διασφαλίζουν μια αναβαθμισμένη σχολική καθημερινότητα για όλους.


Αντί για ευχολόγια λοιπόν οι πολιτικοί και λοιποί αρμόδιοι ας αναλάβουν πρωτοβουλίες και δράση.


Οι ευχές για καλή σχολική χρονιά ας συνοδεύονται από αγώνες και τη θετική συμβολή όλων μας, ώστε να εξελιχτεί η φετινή και κάθε σχολική χρονιά και καθημερινότητα με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα μέσα σ ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο και δημοκρατικό δημόσιο σχολείο.


Εύχομαι


Στα παιδιά να έχουν υγεία, πρόοδο και να τους χαμογελά η ζωή!


Στους εκπαιδευτικούς να έχουν αντοχές για να μπορούν να υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο απέναντι σε μια κυβέρνηση που υπονομεύει τη δημόσια παιδεία.


Στους γονείς και σε όλους τους εργαζόμενους των σχολικών μονάδων και των υπηρεσιών της εκπαίδευσης, δύναμη και αισιοδοξία για ν αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες!


Και επειδή η καλή σχολική χρονιά… από την πρώτη μέρα φαίνεται, ας χτυπήσουμε το καμπανάκι στην ανεπαρκή και ανεύθυνη κυβέρνηση, για να ηχήσει αισιόδοξα το σχολικό κουδούνι στο εξής…..


Καλή δύναμη σε όλους!

Χρυσούλα Κατσαβριά Σιωροπούλου

τ. Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν.Καρδίτσας

 
 
 

Comentarios


bottom of page