top of page
Search
Writer's pictureΧρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου

Ο Θεσμός και η Λειτουργία των Σχολικών Βιβλιοθηκών


Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε η κ. Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Καρδίτσας προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με θέμα: "Ο Θεσμός και η Λειτουργία των Σχολικών Βιβλιοθηκών".

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Ο Θεσμός και η Λειτουργία των Σχολικών Βιβλιοθηκών»

Σύμφωνα με την UNESCO η Σχολική Βιβλιοθήκη αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και την εδραίωση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Είναι αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και οι στόχοι της υποστηρίζουν τον αλφαβητισμό, την αναζήτηση, αξιολόγηση και επιλογή της πληροφορίας, τη διδασκαλία, τη μάθηση και τον πολιτισμό. Η Σύγχρονη Σχολική βιβλιοθήκη, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, μπορεί να υποστηρίξει την εφαρμογή σύγχρονων πρακτικών διδασκαλίας, μάθησης και επικοινωνίας γεγονός που αναγνωρίζουν και οι ίδιοι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και είναι το ζητούμενο των πρόσφατων προγραμμάτων σπουδών.

Επειδή η λειτουργική, αποτελεσματική αξιοποίηση της Σχολικής Βιβλιοθήκης- Κέντρου Μέσων μάθησης και Πολιτισμού, μπορεί να καταστεί μοναδικό εργαλείο στήριξης των σύγχρονων εκπαιδευτικών απαιτήσεων και μοναδικός συνεργάτης εκπαιδευτικού και μαθητή στην πορεία κατάκτησης της γνώσης.

Επειδή μία σύγχρονη Σχολική Βιβλιοθήκη είναι αναγκαίο να βρίσκεται στην καρδιά κάθε σχολικού προγράμματος, καθώς όταν εντάσσεται λειτουργικά στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη ενισχύει και εμπλουτίζει το εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Επειδή το εκπαιδευτικό μας σύστημα εισάγει σήμερα τόσο με τα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ) όσο και με και τα Νέα, σύγχρονες διδακτικές μορφές προσέγγισης της πληροφορίας και της γνώσης, οι οποίες απαιτούν για την υλοποίηση τους ένα εμπλουτισμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον με διευρυμένες δυνατότητες, όπως είναι η σύγχρονη Σχολική Βιβλιοθήκη

Επειδή μέχρι σήμερα ο θεσμός της Σχολικής Βιβλιοθήκη, παρά τις όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις, δεν εφαρμόστηκε συστηματικά και καθ΄ ολοκληρία από την πλευρά της Πολιτείας και η Σχολική Βιβλιοθήκη δεν συνδέθηκε οργανικά με την εκπαιδευτική διαδικασία.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Ποια είναι η πολιτική του Υπουργείου για τον θεσμό της Σχολικής Βιβλιοθήκης

  2. Τι σχεδιάζει να κάνει το Υπουργείο προκειμένου να άρει την αντίφαση που υπάρχει ανάμεσα στις προωθούμενες ή εξαγγελλόμενες εκπαιδευτι­κές αλλαγές και στις ανεπάρκειες της υλικοτεχνικής υποδομής στα σημερινά δημόσια σχολεία, ώστε να υποστηριχθούν αποτελεσματικά οι εγκαινιαζόμενες καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές, που θα συμβάλ­λουν στην υπέρβαση των παραδοσιακών σχημάτων διδασκαλίας και μάθησης;



Η ερωτώσα βουλευτής

Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου

1 view0 comments
bottom of page