Η Παιδεία μοχλός κοινωνικής ωρίμανσης & εθνικής ανάπτυξης

30 Ιουνίου 2019

Άρθρο την Παιδεία ως μοχλός κοινωνικής ωρίμανσης & εθνικής ανάπτυξης, της κ. Χρυσούλας Κατσαβριά - Σιωροπούλου, υπ. βουλευτή Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ.

Η Παιδεία μοχλός κοινωνικής ωρίμανσης & εθνικής ανάπτυξης

Νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Η Καρδίτσα στην καρδιά των εξελίξεων: Οφέλη και Προοπτικές

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων, αποτελεί ορόσημο για την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους 2019-2020. Το ισχυρό και δυναμικό Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το τρίτο σε μέγεθος στη χώρα, με αναπτυξιακή δομή 35 τμημάτων– 17 νέα τμήματα  και δυο γενικά τμήματα- είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους 2845 φοιτητές/τριες στις τέσσερις πρωτεύουσες της Θεσσαλίας  Καρδίτσα, Λάρισα, Τρίκαλα, Βόλο  και στη Λαμία.   

Ολοκληρώνουμε μια δύσκολη διαδρομή, έναν δίκαιο και δημοκρατικό διάλογο. Έχουμε μπροστά μας ένα Νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που αντανακλά τη σύνθεση πολλών φωνών, δίνει απάντηση στις ακαδημαϊκές και αναπτυξιακές μας ανάγκες, δίνει όραμα στη σημερινή γενιά φοιτητών και επιστημόνων και διασφαλίζει τα συμφέροντα και τις προοπτικές στις επόμενες γενιές.                                   

   

Και αυτό γιατί από φέτος μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον για τα τμήματα του πρώην ΤΕΙ Θεσσαλίας. Όλοι μαζί πιστέψαμε και πετύχαμε την αναβάθμιση, τον νέο προσανατολισμό του και τις ευοίωνες προοπτικές  που ανοίγονται μπροστά του.     

Με τη νέα αρχιτεκτονική του και μια γενναία μεταρρύθμιση, δηλώσαμε ως κυβέρνηση την εμπιστοσύνη  μας στη νέα γενιά, μια γενιά με ανανεωμένες  προοπτικές, που διεκδικεί  δίκαιους ορίζοντες. Ολοκληρώσαμε την ακαδημαϊκή συγκρότηση  ανώτατων ιδρυμάτων ικανών να στηρίζουν τον οικονομικό και κοινωνικό ιστό της περιφέρειας, να επενδύουν στο μέλλον, στην οικονομία της γνώσης και της καινοτομίας, στην κοινωνία των αξιών, της δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης. Μια νέα συγκρότηση που γεφυρώνει τα περιφερειακά χάσματα, φέρνει οξυγόνο στη δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία της εκπαίδευσης.

Τα τρία μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα: το Εθνικό Καποδιστριακό, το Γεωπονικό και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, μπήκαν σε μια πολύ σημαντική συνέργεια με τα δύο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας. Έκαναν  ελκυστική και ενδιαφέρουσα τη συλλογική προσπάθεια, εγκαινιάζοντας μια βαθύτατη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην εκπαίδευση, την κοινωνία και την οικονομία.

Μιλώντας ιδιαίτερα για τον νομό μας, την Καρδίτσα, θέσαμε τις βάσεις ενός ισχυρού ακαδημαϊκού κόμβου, με 5 ισχυρά πανεπιστημιακά  τμήματα 3 σημαντικά Ερευνητικά  Ινστιτούτα και 2 Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης [ΚΕΕ].

Διεκδικήσαμε:

  • Ως βουλευτής Καρδίτσας και ως Μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, εργάστηκα συστηματικά και με πείσμα για την βελτίωση και των τριών Βαθμίδων εκπαίδευσης, για την ακαδημαϊκή ενίσχυση του νομού  μας και την αποκατάσταση αδικιών προηγούμενων κυβερνήσεων που υποτίμησαν την ακαδημαϊκή μας θέση.

  • Στήριξα σθεναρά και πετύχαμε το 2016 την παραμονή του π. ΤΕΙ Δασοπονίας στην Καρδίτσα.

  • Έγινε δεκτή η πρότασή μου για τη λειτουργεία Λυκειακών Τάξεων στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Σοφάδων.

  • Σε συνεργασία Εργασίας & Κοινωνικής αλληλεγγύης όλα τα σχολεία του Δήμου Σοφάδων και το μεγαλύτερο μέρος του Δήμου Καρδίτσας υλοποιείται το Πρόγραμμα με τα δωρεάν Σχολικά Γεύματα.

  • Μετά από συστηματική διαβούλευση και επικοινωνία με ακαδημαϊκούς από όλες τις σχολές της Καρδίτσας και αντιπροσώπους των φοιτητών, υπέβαλλα τεκμηριωμένες προτάσεις με 4 επιστολές μου προς τον υπουργό Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου, στις οποίες ζήτησα, εκτός των άλλων, την ίδρυση τμήματος Προσχολικής Αγωγής, την αναβάθμιση και ενίσχυση του ρόλου του Εθνικού Κέντρου Βάμβακος και του Κέντρου Γενετικής Βελτίωσης Ζώων και την ίδρυση αντίστοιχων  Ινστιτούτων, την ίδρυση Ινστιτούτου Αγροτικής Παραγωγής και Εκπαίδευσης, την ίδρυση Ινστιτούτου Ξύλου και Επίπλου και την λειτουργία 3 κέντρων επαγγελματικής κατάρτισης [ΚΕΕ] , υπό  την αιγίδα και την επίβλεψη των πανεπιστημιακών τμημάτων της Καρδίτσας : 1) Οικοτουρισμού  Διαχείρισης Μικρών Τουριστικών Μονάδων & Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού, 2) Μεταποίησης Αγροτικών &  Κτηνοτροφικών Προϊόντων, 3) Σχεδιασμού & Μηχανικής Κατεργασίας Ξύλου & Επίπλων - Ξυλογλυπτικής, Μαρκετερί & Ταπεταρίας.

 

Και πετύχαμε:

  • 5 ισχυρά πανεπιστημιακά τμήματα - τρία εκ των οποίων πενταετούς φοίτησης: 1) Κτηνιατρικής που υπήρχε 2) Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού, 3) Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, 4) Δημόσιας και Ενιαίας Υγείας, 5) Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, που έρχεται 30 χρόνια μετά, για να ισορροπήσει τη βίαιη απομάκρυνση της Σχολής Νηπιαγωγών και θα λειτουργήσει την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.  

  • 3 Ερευνητικά Ινστιτούτα: 1) Γενετικής Βελτίωσης Ζώων, 2) Βάμβακος και Αγροτικής Εκπαίδευσης, 3) Ξύλου Επίπλου και Ξύλινης Συσκευασίας

  • 2 ΚΕΕ: 1) Ειδικός Σχεδιασμού -Παραγωγής Επίπλου. 2) Τεχνικός Αγροδιατροφής Κτηνοτροφικών Προϊόντων.                 

 

Μετατρέπουμε τις δαπάνες για την εκπαίδευση σε δαπάνες παραγωγικές. Καθιστούμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε συγκριτικό και απόλυτο πλεονέκτημα της χώρας. Ως κυβέρνηση επιλέξαμε να επενδύσουμε στην παιδεία ως μοχλό κοινωνικής ωρίμανσης και εθνικής ανάπτυξης. Πιστεύουμε    στην αξία και τη δυναμική των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων και θωρακίζουμε το μέλλον τους.

Τελευταία Νέα
Please reload

Κοινωνικά Δίκτυα
Τελευταία Βίντεο

© 2016 Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου