top of page

Τοποθέτηση σχετικά με το Σ/Ν Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: "Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις"

13 Μαϊου2016

Η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Χρυσούλα – Κατσαβριά Σιωροπούλου τοποθετήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής σχετικά με το Σ/Ν Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: "Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις" και εξέδωσε το ακόλουθο Δελτίο Τύπου.

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ανακοίνωση της Χρυσούλας Κατσαβριά – Σιωροπούλου, βουλευτή Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ, στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση του σ/ν για τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 
Στα πλαίσια της συζήτησης για την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου για την εκπαίδευση, η Βουλευτής Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου επισημαίνει τη σημασία που έχει η ψήφιση του εν λόγω  σ/ν  για τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.


Η βουλευτής τονίζει τον θεμελιώδη χαρακτήρα του νομοσχεδίου αυτού για την αναδιάρθρωση του χώρου της εκπαίδευσης καθώς αποτυπώνεται ξεκάθαρα η αφοσίωση της Κυβέρνησης στην αντιμετώπιση των άμεσων και επειγόντων ζητημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, όπως προέκυψαν από τις νεοφιλελεύθερες Ευρωπαϊκές πολιτικές. Επιπλέον, λειτουργεί ως αφετηρία για τις επόμενες ρυθμίσεις που θα προστεθούν στο μέλλον, πάντα σε ανοιχτό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.
 
Μέχρι σήμερα οι Ευρωπαϊκές νεοφιλελεύθερες επιταγές "πλήγωναν" την παιδεία καθώς υποβάθμιζαν και αγνοούσαν επιδεικτικά τον λόγο της εκπαιδευτικής κοινότητας και οδήγησαν στη δημιουργία μιας ταξικής εκπαίδευσης, η οποία αντί να εξυπηρετεί τις ανάγκες τις κοινωνίας, εξυπηρετεί κυρίως τον πλουτισμό των ιδιωτικών επιχειρηματιών της εκπαίδευσης. Παράλληλα, προκάλεσαν την επαγγελματική και οικονομική περιθωριοποίηση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτών και μαθητών, μέσω της κατάργησης πολλών σχολείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), οργανικών θέσεων και επιστημονικών ειδικοτήτων.

 
Πολλά από αυτά τα μεγάλα προβλήματα που απασχόλησαν τον εκπαιδευτικό κλάδο την τελευταία διετία, ως συνέπεια των καταστροφικών μνημονιακών επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης, πήραν το δρόμο της οριστικής επίλυσής τους:

 

  • Επαναπρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα-απόλυση και επανασύσταση των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων  που καταργήθηκαν από την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

  • Κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και των απολύσεων.

  • Κατάργηση του βασικού νομοθετικού πλαισίου βάσει του οποίου υλοποιούνταν η αξιολόγηση/χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και η αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση των σχολείων.

  • Κατάργηση των διατάξεων του Ν. 4186/2013 για το «Νέο Λύκειο» και την ΤΕΕ (Τράπεζα Θεμάτων, αποδέσμευση του απολυτηρίου από τις προαγωγικές εξετάσεις, νέος τρόπος προαγωγής μαθητών) και καθιέρωση νέου, προσωρινού εξεταστικού συστήματος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που εξασφαλίζει περισσότερες ευκαιρίες και δυνατότητες στους αποφοίτους του Λυκείου.

  • Αλλαγές στο Πειθαρχικό Δίκαιο  σε θετική κατεύθυνση (κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας κ.λπ.)

  
Παράλληλα, δημιουργείται το νομικό πλαίσιο αντιμετώπισης του τεραστίου ζητήματος των κριτηρίων διορισμού των διευθυντικών στελεχών στο χώρο της παιδείας.

 
Στο νέο Νομοσχέδιο διασφαλίζεται πως η επιλογή των διευθυντικών στελεχών θα πραγματοποιείται με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αξιοκρατία, μέσω της γεφύρωσης των επιστημονικών προσόντων και της διδακτικής εμπειρίας του υποψηφίου με τον λόγο και την κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων, ο οποίος πρέπει πάντα να έχει βάρος. Με την κατάργηση της συνέντευξης και την λήψη της τελικής απόφασης από τον Σύλλογο εκπαιδευτικών, ελέγχεται και η οποιαδήποτε στρέβλωση τυπικών προσόντων.
 
«Παρουσιάζεται επιτέλους μια ευκαιρία να δοθεί ο πρώτος λόγος στα συμβούλια διδασκόντων,  θέμα για το οποίο τα σωματεία των εργαζομένων στη Παιδεία και η Αριστερά, έχουν δώσει μεγάλους αγώνες για να πραγματοποιηθεί.

 
Υπάρχει δρόμος πολύς ακόμα - πήραμε μια ανάσα!

Μια ανάσα για να συνεχίσουμε τους αγώνες μας για ένα δημοκρατικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, για καλύτερες συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και για μια Εθνική Εκπαίδευση που θα ανταποκρίνεται στις επιστημονικές και μορφωτικές ανάγκες των νέων της Ελλάδας του αύριο.»

Τελευταία Νέα
bottom of page