Ψηφίστηκε ο νέος νόμος για το ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου
4 Αυγούστου 2017
Η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, τοποθετήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής σχετικά με το Σ/Ν του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης: "Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, τροποποίηση του ν. 3548/2007, σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού τύπου, ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα στις έντυπες εκδόσεις, δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις" και εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο τύπου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ:
Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου
Σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού τύπου
Θεσμικό πλαίσιο για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα
Barcode στις έντυπες εκδόσεις
“Η καινοτομία, η θεσμική πρωτοτυπία και η σαφής πολιτική βούληση για διαφάνεια και προστασία του δημόσιου συμφέροντος είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου νομοσχεδίου”. Με αυτήν τη χαρακτηριστική φράση έκλεισε την τοποθέτησή της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
Η κ. Κατσαβριά άσκησε έντονη κριτική στη Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ – σήμερα Δημοκρατική Συμπαράταξη – καθώς από τα κόμματα αυτά δεν ακούστηκε η παραμικρή πρόταση για το θολό τοπίο στα Μέσα Ενημέρωσης. Η αντιπολίτευση αρκέστηκε για μια ακόμη φορά σε κραυγές και αιτιάσεις διαδικαστικού χαρακτήρα. “Όχι μόνο δεν πρόκειται να τους μοιάσουμε αλλά, αντίθετα, θα προχωρήσουμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα προς την κατεύθυνση της διαμόρφωσης ενός διαφανούς, δημοκρατικά και κοινωνικά ελεγχόμενου πλαισίου στον μέχρι σήμερα άναρχο και ασύδοτο χώρο των ΜΜΕ” τόνισε με έμφαση η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, και συνέχισε λέγοντας: “Το ποιος επιχειρούσε και επιχειρεί να χειραγωγήσει το λαό είναι γνωστό. Το ποιοι κέρδιζαν και ποιο ήταν το κόστος για τα δημόσια έσοδα και για την ποιότητα της πληροφόρησης, είναι επίσης γνωστό. Είναι το παλιό πολιτικό σύστημα με τις εκλεκτικές του συγγένειες στην κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα, στα τραπεζικά ιδρύματα και τις επιχειρήσεις των Μέσων Ενημέρωσης. Αυτό ήταν το αμαρτωλό τρίγωνο μέσα στο οποίο εγκλωβίστηκε η οικονομία, η κοινωνία, η δημοκρατία και ο πολιτισμός. Επιμένουν να χαϊδεύουν τα μεγάλα συμφέροντα στα ΜΜΕ, προσπαθώντας μάταια να επιβάλουν μια ατζέντα μιζέριας και απαισιοδοξίας, τώρα που η χώρα εισέρχεται σταδιακά και δυναμικά σε μια νέα τροχιά βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης”.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας της, η κ. Κατσαβριά υπογράμμισε ότι: “Δεν προκαλεί εντύπωση η λυσσαλέα αντίδραση της Ν.Δ., της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και των υποστυλωμάτων τους, σε κάθε απόπειρα να μπουν κανόνες, να επιβληθεί η νομιμότητα και να προστατευτεί το δημόσιο χρήμα και το δημόσιο συμφέρον. Η αντίδρασή τους μάλιστα, συχνά εκδηλώνεται με τη χρήση αγοραίων εκφράσεων, προσχηματικών επιχειρημάτων, τεχνασμάτων και νομικισμών. Δεν διστάζουν να στοχοποιούν και πρόσωπα, όπως εν προκειμένω τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, ο οποίος τους χάλασε το πάρτι. Γιατί εάν δεν είχε μεσολαβήσει ο «νόμος Παππά», δεν θα είχαμε ακόμα ούτε ΕΣΡ ούτε ένα νέο και υπό διαμόρφωση τοπίο στα τηλεοπτικά κανάλια”.
Ως προς τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, η βουλευτής ανέφερε τα εξής:
Ο διαφημιστικός χρόνος στα κανάλια, θα διέπεται πλέον από διαφάνεια στις συναλλαγές και θα υπόκειται στον άμεσο φορολογικό έλεγχο. Όπως επίσης και οι ρυθμίσεις για τον τοπικό τύπο με το Μητρώο Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου, τον υγιή ανταγωνισμό, τη διαφάνεια στις αποφάσεις, την καταπολέμηση των πελατειακών πρακτικών και, την ισονομία, με την υποχρεωτική κατανομή του 30% της διαφημιστικής δαπάνης των κρατικών φορέων στα τοπικά μέσα, θα τα καταστήσουν βιώσιμα ώστε να λειτουργήσουν σε νέες και στέρεες βάσεις. Ως προς τη θέσπιση του barcode στις εφημερίδες, είναι η πρώτη φορά που το παιγνίδι γίνεται ξεκάθαρο. Τόσο από την άποψη των δελτίων κυκλοφορίας σε συνδυασμό με τη διαφημιστική πίτα, όσο και από την άποψη των πραγματικών πωλήσεων σε σχέση με τα φορολογικά έσοδα. Το δε τοπίο της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων ρυθμίζεται πλέον επαρκώς, μέσα από τη θέσπιση των κινήτρων που παρέχονται για την αξιοποίηση του έμπειρου έμψυχου δυναμικού της χώρας, του πλούσιου φυσικού περιβάλλοντος, της ιστορίας και του πολιτισμού της Ελλάδας.