Κοινωνικά Δίκτυα
Τελευταία Βίντεο

© 2016 Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου

Σ/Ν του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης: "Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, τροποποίηση του ν. 3548/2007, σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού τύπου, ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα στις έντυπες εκδόσεις, δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις".

4 Αυγούστου 2017

Η κυρία  Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου, βουλευτής Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής στο Σ/Ν του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης: "Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, τροποποίηση του ν. 3548/2007, σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού τύπου, ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα στις έντυπες εκδόσεις, δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις".

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εάν δεν γνωριζόμασταν σε αυτή εδώ την Αίθουσα και κυρίως αν δεν μας γνώριζε ο ελληνικός λαός, θα νόμιζε κανείς ακούγοντας τους συναδέλφους της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε στήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια τους μηχανισμούς της διαπλοκής στη χώρα ή, το λιγότερο, ότι εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ θέλουμε να τους μοιάσουμε. Ε, λοιπόν, όχι μόνο δεν πρόκειται να τους μοιάσουμε, αλλά αντίθετα θα προχωρήσουμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα προς την κατεύθυνση της διαμόρφωσης ενός διαφανούς, δημοκρατικού και κοινωνικά ελεγχόμενου πλαισίου στον μέχρι σήμερα άναρχο και ασύδοτο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Το ποιος επιχειρούσε και επιχειρεί να χειραγωγήσει τον ελληνικό λαό είναι γνωστό. Το ποιοι κέρδιζαν και ποιο ήταν το κόστος για τα δημόσια έσοδα και για την ποιότητα της πληροφόρησης είναι επίσης γνωστό. Είναι το παλιό πολιτικό σύστημα, με τις εκλεκτικές τους συγγένειες στην κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα, στα τραπεζικά ιδρύματα και στις επιχειρήσεις των μέσων ενημέρωσης.

Αυτό ήταν το αμαρτωλό τρίγωνο, μέσα στο οποίο εγκλωβίστηκε η οικονομία, η κοινωνία, η δημοκρατία και ο πολιτισμός. Γι’ αυτό δεν προκαλεί εντύπωση η λυσσαλέα αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και των υποστυλωμάτων τους σε κάθε απόπειρα να μπουν κανόνες, να επιβληθεί η νομιμότητα και να προστατευθεί το δημόσιο χρήμα και το δημόσιο συμφέρον. Η αντίδρασή τους, μάλιστα, συχνά εκδηλώνεται με τη χρήση αγοραίων εκφράσεων, προσχηματικών επιχειρημάτων, τεχνασμάτων και νομικισμών. Δεν διστάζουν να στοχοποιούν και πρόσωπα, όπως εν προκειμένω τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, ο οποίος τους χάλασε το «πάρτι». Γιατί αν δεν είχε μεσολαβήσει ο «νόμος Παππά», δεν θα είχαμε ακόμα ούτε ΕΣΡ, ούτε ένα νέο και υπό διαμόρφωση τοπίο στα τηλεοπτικά κανάλια.

Σήμερα η αμήχανη και κατάκοπη Αντιπολίτευση καταγγέλλει τον κ. Παππά γιατί στο σχέδιο νόμου που συζητούμε έχει ενσωματωθεί το προϊόν ενός εξαντλητικού διαλόγου γύρω από τον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο.

Εάν ο κ. Παππάς δεν είχε αποδεχθεί τις προτάσεις του ΕΣΡ, θα τον κατηγορούσαν για αυταρχισμό και ποιος ξέρει τι άλλο. Όμως, ό,τι και να σκαρφιστούν για τις διαδικασίες, ως προς την ουσία είναι έκθετοι, γιατί εξακολουθούν να μην καταθέτουν καμία απολύτως πρόταση, που θα βάζει τάξη στο τοπίο του ηλεκτρονικού και του έντυπου Τύπου.

Επιμένουν να χαϊδεύουν τα μεγάλα συμφέροντα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης προσπαθώντας μάταια να επιβάλλουν μία ατζέντα μιζέριας και απαισιοδοξίας, τώρα που η χώρα εισέρχεται σταθερά και δυναμικά σε μία νέα τροχιά βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης. Ωστόσο, τίποτα δεν πρόκειται να ανακόψει αυτήν την πορεία, ούτε τα ψέματα ούτε οι κραυγές.

Ας μην ανησυχούν άλλο, ο διαφημιστικός χρόνος στα κανάλια θα διέπεται πλέον από τη διαφάνεια στις συναλλαγές και θα υπόκειται στον άμεσο φορολογικό έλεγχο. Όπως επίσης και οι ρυθμίσεις στον τοπικό Τύπο, με το μητρώο περιφερειακού και τοπικού Τύπου, τον υγιή ανταγωνισμό, τη διαφάνεια στις αποφάσεις, την καταπολέμηση των πελατειακών πρακτικών και την ισονομία με την υποχρεωτική κατανομή του 30% της διαφημιστικής δαπάνης των κρατικών φορέων στα τοπικά μέσα, θα τα καταστήσουν βιώσιμα, ώστε να λειτουργήσουν σε νέες και στέρεες βάσεις.

Ως προς τη θέσπιση του barcode στις εφημερίδες, είναι η πρώτη φορά που το παιχνίδι γίνεται ξεκάθαρο, τόσο από την άποψη των δελτίων κυκλοφορίας σε συνδυασμό με τη διαφημιστική πίτα, όσο και από την άποψη των πραγματικών πωλήσεων σε σχέση με τα φορολογικά έσοδα.

Εκείνο για το οποίο δεν έχει γίνει επαρκής συζήτηση, χάριν της μικροπολιτικής, είναι οι ρυθμίσεις για το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στην ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων. Πρόκειται για έναν τομέα που έχει δεινοπαθήσει από τις παλινωδίες των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες θέσπιζαν και αμέσως μετά καταργούσαν φορείς σχετικά με την κινηματογραφική παραγωγή, τα animation, τα video games. Το τοπίο αυτό ρυθμίζεται πλέον επαρκώς μέσα από τη θέσπιση των κινήτρων που παρέχονται για την αξιοποίηση του έμπειρου και έμψυχου δυναμικού της χώρας, του πλούσιου φυσικού περιβάλλοντος, της ιστορίας και του πολιτισμού της Ελλάδας.

Οι δημιουργοί στην τέχνη και τον πολιτισμό θα έχουν από εδώ και εμπρός ένα χρήσιμο εργαλείο, θα έχουν από εδώ και εμπρός ένα εργαλείο ταυτόχρονα με τη δυνατότητα απόκτησης ουσιαστικών εμπειριών από τη συνεργασία τους με τους δημιουργούς από άλλες χώρες. Από μία νέα και δυναμική ανάπτυξη στον τομέα των οπτικοακουστικών έργων έχει πολλά να κερδίσει εκτός από τον πολιτισμό, η αύξηση της απασχόλησης και ασφαλώς η εθνική οικονομία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η καινοτομία, η θεσμική πρωτοτυπία και η σαφής πολιτική βούληση για διαφάνεια και προστασία του δημόσιου συμφέροντος είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του παρόντος νομοσχεδίου.

Γι’ αυτό και σας καλώ όλους και όλες τις συναδέλφους να το υπερψηφίσετε.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Τελευταία Νέα
Please reload