top of page

Φοίτηση στις βαθμίδες εκπαίδευσης των μαθητών Ρομά

16 Ιουνίου 2016

Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε η κ. Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Καρδίτσας προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα:  "Φοίτηση στις βαθμίδες εκπαίδευσης των μαθητών Ρομά"

 

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ  ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ:  "Φοίτηση στις βαθμίδες εκπαίδευσης των μαθητών Ρομά"

Σε πολλές χώρες της Ευρώπης και στην Ελλάδα, ο κοινωνικός αποκλεισμός και η περιθωριοποίηση μειονοτικών πληθυσμών βρίσκεται σε ψηλά επίπεδα. Ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι μια αναπόφευκτη πραγματικότητα για τους Έλληνες Ρομά. Η de-facto γκετοποίηση λειτουργεί ως ένας από τους κύριους λόγους χαμηλού ποσοστού συμμετοχής τους στην ευημερία, στην κοινωνική ασφάλιση και στο εκπαιδευτικό σύστημα σε σχέση με το μέσο όρο του πληθυσμού. Η πρακτική αυτή εμποδίζει την ένταξη των παιδιών Ρομά που χωρίς επαρκή και ειδική εξέταση της κάθε περίπτωσης οδηγούνται σε ειδικά γκέτο σχολεία. Πολλά παιδιά ρόμικης προέλευσης δεν φοιτούν στην προσχολική εκπαίδευση και εγγράφονται απευθείας στο δημοτικό σχολείο ενώ οι εκπαιδευτικοί συνήθως έχουν ελάχιστη γνώση για τις ιδιαιτερότητες των Τσιγγάνων μαθητών. Παράλληλα η εισαγωγή μαθητών ρομά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι εξαιρετικά δύσκολη λόγω της αδυναμίας των γονέων να στηρίξουν οικονομικά  την προετοιμασία τους

  

Επειδή πρέπει ν’ αντιμετωπιστεί το μείζον πρόβλημα αναλφαβητισμού παιδιών και γονέων των κοινοτήτων Ρομ και να μειωθεί η σχολική διαρροή των Τσιγγανόπουλων σε όλες τις σχολικές βαθμίδες

Επειδή για να επιλυθεί το πρόβλημα εκπαίδευσης της Τσιγγάνικης κοινωνίας χρειάζεται να σχεδιαστεί ένα πρόγραμμα - σχέδιο στρατηγικής κοινωνικής,  και εκπαιδευτικής πολιτικής αντιμετώπισης εκ νέου από την πολιτεία με την συναίνεση,  συμμέτοχη και συγκατάθεση των ίδιων των Ρομά  με στόχο την σταδιακή αναβάθμιση και βελτίωση της εκπαίδευσης των Ρομά και τη συστηματική  φοίτηση παρακολούθησης στο υποχρεωτικό εκπαιδευτικό σύστημα

Επειδή είναι αναγκαία η ύπαρξη εξειδικευμένου και καταρτισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού όπως καθορίζεται και αναγνωρίζεται στα πλαίσια της διαπολιτισμικής αγωγής-εκπαίδευσης και εκπαιδευτικής διαδικασίας μάθησης.

Επειδή η εισαγωγή μαθητών Ρομά στη τριτοβάθμια εκπαίδευση θ’ αποτελέσει ένα ισχυρό κίνητρο για την συστηματική φοίτηση των τσιγγανοπαίδων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και θα μειώσει την αίσθηση της σχολικής και κοινωνικής αποτυχίας

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

1.  Ποια είναι η νέα στόχευση του Υπουργείου για την εκπαίδευση των ευπαθών αυτών ομάδων;

2. Επαναπροσδιορίζονται οι στόχοι στην πραγματική κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των ομάδων αυτών με επιμόρφωση εκπαιδευτικών ;

3. Προτίθεται το υπουργείο να προωθήσει ειδική ρύθμιση για την εισαγωγή των Ρομά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με ποσοστό εισαγωγήςόπως σε άλλες ομάδες πληθυσμού;

 

 

Η ερωτώσα βουλευτής

Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου

Τελευταία Νέα
bottom of page